....... en god ramme for fællesskab og råhygge!
Sådan lejer du hytten

Den nemmeste måde at booke hytten eller finde ud om den er ledig, er at skrive en mail til os! Vi har ikke online-booking da vi ønsker en personlig dialog med lejetager inden udleje.

Herunder ser du de 3 punkter du bedes huske når du kontakter os.

Aktuelle priser og lejebetingelser finder du nederst på denne side.

Vi glæder os til at se dig som lejetager !


Velkommen
Fakta om hytten
Sådan lejer du hytten
Kontakt os
Alle forespørgsler om leje bedes sendt til:

egehytten.faxe@gmail.com
Når du skriver til os, er det vigtig du medtager følgende oplysninger. Bankkonto kan udelades om du bare skal forhøre dig, men den har vi så efterfølgende brug for!


• Navn på Skole / Spejdergruppe / Organisation / Privat arr.

• Dato og ønskede lejetidspunkter.

• Navn + Adresse + Telefon + Email - på lejer

• Bankkonto for retur af depositum


Derefter vil du få tilsendt en kontrakt der skal underskrives og sendes retur. Når kontrakten er returneret med underskrift og depositum er indbetalt er lejeaftalen gældende.
Når vi har din forespørsel, vil vi ringe dig op så vi kan få en snak om hvordan vi kan gøre lejeperioden bedst mulig for dig, hvilke ønsker du måtte have, eller svare på spørgsmål. Det er derfor vigtig du medtager dit telefonnummer i din forespørsel.

Du kan læse vores lejeaftale her.
Lejepriser for 2017


Alle priser er for leje af hele hytten. Der kan ikke udlejes enkelte dele.



Weekend (Fredag - Søndag)
(Lejeperioden er fra Fredag kl. 17.30 til Søndag kl. 16.00)
kr. 2.950 kr.


Pr. påbegyndt døgn
(Lejeperioden går fra Fredag kl. 17.30 til Lørdag kl. 14.00 eller Lørdag kl.14.30 til Søndag kl.16.00) Ønsker man at komme tidligere om lørdagen, gælder weekendleje prisen.
kr. 1.650 kr.


Depositum
kr. 2.000 kr


Anvendelse af WiFi og andet AV udstyr
kr. 600.-



Lejen er inklusiv forbrug af vand men eksklusiv forbrug af strøm.
Forbrug afregnes efter følgende takster og modregnes i depositum.

Strøm i kWh (Varmt vand og opvarming)
kr. 3,00 pr. kWh

Vand og vandafledningsafgift, pr. lejedag
kr. 100,00

Betaling for manglende oprydning og rengøring
pr. påbegyndt 1/2 time
kr. 350,00

Depositum skal være indbetalt og synlig på udlejers konto senest 3 dage inden lejeperioden starter. Ved annullering af lejeaftalen fra lejetagers side inden lejeperiodens start, refunderes 50% af depositum.

Nøgle og aflæsningskort formidles kun til lejetager såfremt depositum er indbetalt og synlig på udlejers konto.

Efter lejeperioden skal lejetager aflevere aflæsningskortet i udfyldt stand sammen med nøgler, hvorefter depositum returneres med fradrag for forbrug og eventuel erstatning for ødelagt og bortkommet inventar samt mangelfuld rengøring.

Udlejer vil foretage en inspektion af faciliteter efter endt lejeperiode. Forhold der udløser fradrag i depositum kan være inventar der mangler, ødelæggelser som knuste vindue eller væsentlige skader på vægge og døre og andet inventar. Normalt forekommende slitage er undtaget.
Der forventes at stedet forlades i normal rengjort stand som ved start af lejeperiode. Skrald, papir og andre efterladenskaber skal fjernes af lejetager. Sand på gulvet, i kroger, fedtet komfyr eller borde, store flækker på stole og andet inventar, vil medføre helt eller delvis bortfald af depositum.

Ved deciderede skader / hærværk, er lejetager juridisk forpligtet til at erstatte skaden i sin helhed. En egen taksator vil foretage sådan inspektion.
Gode råd for brug af hytten



Når du bruger hytten så prøv at have følgende i tanke. Hytten ejes af en spejdergruppe. Det betyder, at alt der skal laves i hytten sker med frivillig ulønnet arbejdskraft.

Pas derfor godt på hytten og inventaret.


Når du ankommer til hytten

¤ Hyttevagten kan træffes på tlf.: 27 20 39 15

¤ Vær opmærksom på, om der er skader, og noter dem på listen.

¤ Aflæs evt. målere og noter det på listen.



Når du er i hytten

¤ Lad ude-fodtøj stå i gangen, så er det nemmere at holde hytten ren

¤ Ude-fodtøj har selvfølgelig IKKE noget at gøre på sovesalen

¤ Da der er klinkegulv, er det en god ide, at medbringe indesko.

¤ Borde og stole må ikke tages ud af hytten, jorden er blød og de synker i.

¤ Husk at medbring lagner til madrasserne.

¤ Madrasserne må IKKE tages ud af hytten

¤ Brug vandet med omtanke og hæld gerne opvaskevand ud i bevoksningen.

¤ Vi har eget vandværk med filteranlæg på, vandet kan ind imellem virke uklart, dette er på grund af iltningen af vandet.

¤ Vi får jævnligt kontrolleret vandet hos et godkendt analysefirma.

¤ Analyseresultaterne er ophængt i hytten.

¤ Brændet i brændeskuret er kun til brug i brændeovnen i hytten.

¤ Brænde til bål kan samles i skoven, eller medbringes hjemmefra.



Inden du forlader hytten

¤ Efterlad hytten, som du gerne selv vil finde den.

¤ Ryd op efter dig, både i og udenfor hytten

¤ Tør bordene af

¤ Sæt borde og stole på plads, se opslaget i hytten

¤ Stolene skal stå stablet langs med væggen.

¤ Tøm brændeovnen for aske.

¤ Tøm køleskabet og fryser og tør dem af og lad dem stå åbne.

¤ Tør komfuret af også ovnen, (tag pladerne ud af ovnen og lad den stå åben)

¤ Fjern alle madvarer (så tiltrækker de ikke ”husdyr”)

¤ Vask op og sæt det på plads, vær opmærksom på, at der nogle steder er angivet antal.

¤ Stil madrasserne op ad væggen i sengen så der kommer luft rundt om dem.

¤ Fej og vaske alle gulve i fælles arealer.

¤ Gulve med gulvtæppe på skal støvsuges.

¤ Almindelig let rengøring alle steder.

¤ Luk ALLE vinduer og sæt hasper på

¤ Sluk lyset.

¤ Lad alle døre inde i hytten være åbne.

¤ Luk og lås alle yderdøre.

¤ Læg nøglen på det aftalte sted.

¤ Aflæs evt. målere og noter det på listen, sammen med evt. skader, ødelagt inventar m.m.

¤ Sæt affaldssækkene i containeren ved landevejen.

¤ Det er den af plast 20 meter fra landevejen, der står Hytten Skovgårdsvej 2A på den.